24 Ocak 2014 Cuma

THEMIS'İN GÖZ YAŞLARI


Anayasa değişikliklerinin tartışıldığı 2010 yılında, ben de oturmuş taslağa neden "HAYIR" denmesine dair bir yazı yazmıştım. Demokrasi etiketi ile işaretlediğim yazılarım arasında görülebilir. Üşenmeyip tüm değişiklik yapılacak maddeleri tek tek incelemiş, görüşlerimi yazmıştım. Maddelerden birisi de HSYK, yani Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu'nun oluşumu hakkındaydı;

"... Bu maddedeki tuzak bence bakan ve adalet müsteşarının yetki sınırları. HSYK'nın adalet bakanının istemediği bir kararı alabilmesi mümkün olacak mı? Bence olmayacak. Adalet bakanı ve müsteşarı istedikleri savcı hakkında soruşturma açtırabilecekler. Tamamen siyasallaşmaya yatkın bir kadrolaşma! Ayrıca "erklerin ayrılığı" prensibiyle de çelişiyor... "

Falan filan. HSYK'nın aldığı yeni şekil açıkça bir sürü soruna gebeydi. Doğum fazla gecikmedi. 2013 yılında nur topu gibi bir sorunumuz oldu. Planlı bir gebelik değildi. Kürtaj da yasaktı. Çocuk mecburen doğmak zorunda kaldı. Önce kimse adını koymak istemedi. Rüşvet mi ve yolsuzluk mu, yoksa ikisi birden mi, göbek adı mı derken, anası çocuğu terk etti, sardı sarmaladı, emniyetin önüne bıraktı, kaçtı...


Çocuğun akıbeti meçhul. Biyolojik anası babası yavruyu reddediyor. Ortalık toz duman. Malum terziler devrede. Oturmuşlar minarelere kılıflar dikiyorlar. Kutulara sığmayanlar kılıflara saklanıyor. Themis'in gözündeki bağ gevşemiş, umutsuz ve çaresiz etrafa bakıyor. Gördüğü hiç bir şeyi tanımıyor. İlk defa güneşe çıkan gözleri neredeyim? nasıl bir yere düştüm? diye soruyor.

Gazetelerde Themis'i rahatlatacak bir şeyler arıyorum. "Burada işim kalmadı, beni Olympos'a götürün" diye yalvarıyor. Güzel kadın. Burada kalsa iyi olur. Ona ihtiyacım var. Başkalarının da olabilir. Bir şeyler bulup ikna etmek istiyorum. Gazetede bir haber var, bir anket sonucu; "Etik Değerler Merkezi Derneği'nin "Gençlerin Gözüyle Etik" başlığıyla yaptığı araştırmaların sonucuna göre 18-24 yaş arası gençlerin üçte birinin etik kavramı konusunda hiçbir fikri olmadığı ortaya çıktı..." Haberi kesip saklıyorum. Themis'in bunu görmemesi lazım. Yoksa gider ve bir daha hiç dönmez... 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder